Pytanie o styl jazdy - kiedy zmieniać biegi?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • beaviso
    Elegance
    • 2010
    • 767
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #76
    Odnosząc się w skrócie: Gdybym miał wyprzedzać w przedziale 1800-2500 rpm i tak zmieniał biegi, to dawno zeskrobali by mnie z jakiegoś TIR-a. Faktycznie zaczynam wyprzedzanie nie niżej niż te 2500 rpm i ciągnę do 4000. Wtedy jeszcze jakoś idzie.

    A co do hamowania silnikiem i "nagłego szarpania". Kwestia tego jak się redukuje. Czy po prostu, czy z międzygazem.

    M.
    666 4U

    Komentarz

    • 4x4BKF
      L&K
      • 2010
      • 1279

      #77
      Zamieszczone przez beaviso
      Odnosząc się w skrócie: Gdybym miał wyprzedzać w przedziale 1800-2500 rpm i tak zmieniał biegi, to dawno zeskrobali by mnie z jakiegoś TIR-a. Faktycznie zaczynam wyprzedzanie nie niżej niż te 2500 rpm i ciągnę do 4000. Wtedy jeszcze jakoś idzie.

      A co do hamowania silnikiem i "nagłego szarpania". Kwestia tego jak się redukuje. Czy po prostu, czy z międzygazem.

      M.
      Oczywista że z przegazówką i ze sprzęgłem na dwa ukłon do starych szoferów
      4x4

      Komentarz

      • natash
        RS
        • 2011
        • 2599

        #78
        Teoretycznie mówi się że TDI są elastyczne, jak to się ma do 1500 obr/min 60-70 km/h i 4 biegu na przykład przez 1km, bo nie chce się redukować biegów co 30 sekund , żeby było 2200. Z tego co w tym temacie podali koledzy to min 1500 obr na blacie, jeżdżąc zauważyłem, że budą przy tych obrotach nie trzęsie, a najniższe spalane wykazuje komputer przy 1600 - 1800.

        Komentarz

        • Udesky
          RS
          • 2007
          • 1692
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #79
          Zamieszczone przez natash
          1600 - 1800.
          To są obr. minimum dla normalnej jazdy, najlepiej gdy po zmianie biegu, właśnie w tych okolicach ląduję wskazówka obrotomierza.
          W Polsce nie ma kryzysu.
          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

          Komentarz

          • Zorr
            RS
            • 2011
            • 2110

            #80
            tutaj ciekawy artykuł o spalaniu samochodów:
            Blogger jest narzędziem oferowanym przez firmę Google, służącym do publikowania blogów i łatwego dzielenia się swoimi przemyśleniami z całym światem. Blogger ułatwia publikowanie tekstu, zdjęć i filmów na blogu osobistym lub blogu zespołu.


            niestety (dla mnie) na przykładzie 1.9 TDI 90KM, co prawda znalazłem mapy spalania dla silników 1.8T oraz 2.0 TFSI ale bez tych krzywych niebieskich a szukam mapy dla 1.8 TSI.
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz

            • natash
              RS
              • 2011
              • 2599

              #81
              Konkluzja tego tematu jest taka:

              Silnik zimny max 2500 obrotów i redukcja, ale wtedy wpadamy na ok 1500-1600, co jest nie zdrowe dla dwumasy, jak się rozgrzeje to najlepiej bieg zmieniać przy ok 3000, bo wtedy wpadamy na ok 1900-2000.

              Jak hamujecie silnikiem to do jakich obrotów czekacie, przed redukcją (1500-1600?), czy taki styl jazdy jest zdrowy dla Turbognoja?

              I np. parkowanie to czy używacie samego sprzęgła (u mnie trochę trzęsie budą, jak mam tak sprzęgło popuszczone do 2/3 | 3/4 i jest wyraźnie głośniej, takie "tutu tutu tutu" ) czy robicie to z lekkim trzymaniem gazu? Chociaż nie zawsze to jest możliwe, na jakiś wąskich parkingach...

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #82
                Zamieszczone przez natash
                Konkluzja tego tematu jest taka:

                Silnik zimny max 2500 obrotów i redukcja, ale wtedy wpadamy na ok 1500-1600, co jest nie zdrowe dla dwumasy, jak się rozgrzeje to najlepiej bieg zmieniać przy ok 3000, bo wtedy wpadamy na ok 1900-2000.
                ja myślę że nie jest źle te 1500-1600 tylko zależy czy pod górkę czy z górki i żeby nie cisnąć z tego na gaz
                Zamieszczone przez natash
                I np. parkowanie to czy używacie samego sprzęgła (u mnie trochę trzęsie budą, jak mam tak sprzęgło popuszczone do 2/3 | 3/4 i jest wyraźnie głośniej, takie "tutu tutu tutu" ) czy robicie to z lekkim trzymaniem gazu? Chociaż nie zawsze to jest możliwe, na jakiś wąskich parkingach...
                raczej same sprzęgło, czasami delikatnie gazu trochę

                Komentarz

                • natash
                  RS
                  • 2011
                  • 2599

                  #83
                  No to mam już objawy jakiejś choroby, bo na samym sprzęgle, popuszczonym prawie do końca robi się głośno (tutu tutu tutu ), wczoraj zaparkowałem przy ścianie, po trasie ok 50 km, przy puszczonym sprzęgle było słychać lekki metaliczny dźwięk, ale to bardzo lekki, słychać go tylko pewnie dlatego, że noc, cisza i 1m od ściany .

                  Na samym sprzęgle, jest taki moment, że wolno jedzie jak sprzęgło jest popuszczone im bardziej tym szybciej, dopiero jak całe się puści to znowu wolniej jedzie , dlatego trzeba trochę jeździć z lekko wduszonym na parkingu, przynajmniej u mnie, żeby nie było za szybko.

                  Komentarz

                  • Zorr
                    RS
                    • 2011
                    • 2110

                    #84
                    Zamieszczone przez natash
                    Silnik zimny max 2500 obrotów i redukcja, ale wtedy wpadamy na ok 1500-1600, co jest nie zdrowe dla dwumasy, jak się rozgrzeje to najlepiej bieg zmieniać przy ok 3000, bo wtedy wpadamy na ok 1900-2000.
                    No ja do 3000 kręcę ale benzynę. Szybciej się rozgrzewa i absolutnie na zimnym nie trafiam wtedy w niski zakres obrotów. (na zimnym wolę też pojechać dłużej na jednym biegu niż wachlować biegami i pilnować min. obrotów.

                    Zamieszczone przez natash
                    Jak hamujecie silnikiem to do jakich obrotów czekacie, przed redukcją (1500-1600?), czy taki styl jazdy jest zdrowy dla Turbognoja?
                    też dla benzyny,
                    zdarzyło mi się dosłownie parę razy tj. przy 1200-1300obr następuje delikatne szarpnięcie (jakby odłączenie napędu)

                    Zamieszczone przez natash
                    I np. parkowanie to czy używacie samego sprzęgła (u mnie trochę trzęsie budą, jak mam tak sprzęgło popuszczone do 2/3 | 3/4 i jest wyraźnie głośniej, takie "tutu tutu tutu" ) czy robicie to z lekkim trzymaniem gazu? Chociaż nie zawsze to jest możliwe, na jakiś wąskich parkingach...
                    półsprzęgło z gazem, żadnego telepania.
                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #85
                      Zamieszczone przez natash
                      Jak hamujecie silnikiem to do jakich obrotów czekacie, przed redukcją (1500-1600?), czy taki styl jazdy jest zdrowy dla Turbognoja?
                      jeśli dobrze pamiętam to 1200-1300
                      za chwile będzie okazja do sprawdzenia :P

                      Komentarz

                      • Chris11
                        RS
                        • 2011
                        • 1587

                        #86
                        Ja, jeżdżąc swoim poprzednim 1.4 w benzynie redukowałem przy obrotach 1500 i przy całościowym zużyciu paliwa wychodziło to ekonomicznie.
                        Może ktoś mnie poprawi, jeśli się mylę, ale czy silnik poniżej 1500obr./min nie będzie sam podawał paliwa?

                        Komentarz

                        • starez
                          Drive
                          • 2011
                          • 59

                          #87
                          a takie pytanie, jezdzac po krakowie czesto lapie swiatla. podczas ruszania staram sie jak najszybciej wbic dwojke, czyli bieg, gaz, 1500-2000 obrotow i 2, pozniej juz jade normalnie do 2-3k. tak sie nauczylem , nie raz rusze z buta to wtedy nawet do 3k idzie ale chodzi mi o to czy to jest dobre/zle czy nie ma wplywu? nie wiem czy slyszalem od kogos czy cos ale ze wtedy mniejsze spalanie jezeli krocej na 1 ruszasz czy cos

                          Komentarz

                          • idas
                            Elegance
                            • 2006
                            • 828

                            #88
                            Moze jest to i dziwne, ale jak zmieniam biegi dynamiczniej np. przy 3,5 - 4000rpm, to nie dosc ze lepiej sie jedzie ale i mniej mi spala, niz jakbym mial zmieniac przy 2 - 2,5000rpm.
                            VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                            VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                            Komentarz

                            • beaviso
                              Elegance
                              • 2010
                              • 767
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #89
                              Zamieszczone przez starez
                              a takie pytanie, jezdzac po krakowie czesto lapie swiatla. podczas ruszania staram sie jak najszybciej wbic dwojke, czyli bieg, gaz, 1500-2000 obrotow i 2, pozniej juz jade normalnie do 2-3k. tak sie nauczylem , nie raz rusze z buta to wtedy nawet do 3k idzie ale chodzi mi o to czy to jest dobre/zle czy nie ma wplywu? nie wiem czy slyszalem od kogos czy cos ale ze wtedy mniejsze spalanie jezeli krocej na 1 ruszasz czy cos
                              Powiem Ci Kolego, ale bez obrazy :lol: kupuj koguta i idź na taryfę. Ruszać należy zdecydowanie, choćby z uwagi na płynność ruchu miejskiego. Spalanie nie ma tu nic do rzeczy. Moja Skoda nie oderwie się nawet od ziemi, jak się jej obrotów nie podniesie przy ruszaniu, a Ty piszesz, że przy 2000 zmieniasz z 1. na 2. Szkoda sprzęgła i dwumasy. W ogóle wskazówka nie powinna schodzić poniżej 2000 rpm, przecież nawet słychać jak silnik się wtedy męczy.
                              A na niskie spalanie recepta jest inna - jazda z przewidywaniem. A w sytuacji gdy masz przed sobą wolną drogę, to ruszaj energicznie, byle najszybciej dojść do prędkości "przelotowej" i wtedy już spokojnie. Co z tego, że chwilowe spalanie będzie wysokie, skoro szybko się rozpędzisz i szybciej osiągniesz prędkość, przy której nie będziesz już dociskał gazu?

                              M.
                              666 4U

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                #90
                                Zamieszczone przez beaviso
                                Zamieszczone przez starez
                                a takie pytanie, jezdzac po krakowie czesto lapie swiatla. podczas ruszania staram sie jak najszybciej wbic dwojke, czyli bieg, gaz, 1500-2000 obrotow i 2, pozniej juz jade normalnie do 2-3k. tak sie nauczylem , nie raz rusze z buta to wtedy nawet do 3k idzie ale chodzi mi o to czy to jest dobre/zle czy nie ma wplywu? nie wiem czy slyszalem od kogos czy cos ale ze wtedy mniejsze spalanie jezeli krocej na 1 ruszasz czy cos
                                Powiem Ci Kolego, ale bez obrazy :lol: kupuj koguta i idź na taryfę. Ruszać należy zdecydowanie, choćby z uwagi na płynność ruchu miejskiego. Spalanie nie ma tu nic do rzeczy. Moja Skoda nie oderwie się nawet od ziemi, jak się jej obrotów nie podniesie przy ruszaniu, a Ty piszesz, że przy 2000 zmieniasz z 1. na 2. Szkoda sprzęgła i dwumasy. W ogóle wskazówka nie powinna schodzić poniżej 2000 rpm, przecież nawet słychać jak silnik się wtedy męczy.
                                A na niskie spalanie recepta jest inna - jazda z przewidywaniem. A w sytuacji gdy masz przed sobą wolną drogę, to ruszaj energicznie, byle najszybciej dojść do prędkości "przelotowej" i wtedy już spokojnie. Co z tego, że chwilowe spalanie będzie wysokie, skoro szybko się rozpędzisz i szybciej osiągniesz prędkość, przy której nie będziesz już dociskał gazu?

                                M.
                                Czyli minimum 2000 nie jest już szkodliwe dla dwumasy.

                                Komentarz

                                • beaviso
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 767
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez natash
                                  Czyli minimum 2000 nie jest już szkodliwe dla dwumasy.
                                  Nie ma nigdzie tak powiedziane. To co jest w danym aucie szkodliwe, a co nie, musi wyczuć kierowca. O ile ma odpowiednie receptory - w plecach, w tyłku, w uszach. Kilka dni temu jechałem z kolegą jego Mondeo 163 KM w dieslu i zawyrokowałem, że długo to u niego dwumasa nie pojeździ. Deptanie od 20 km/h na 3. biegu to nie jest dobry pomysł, słychać jak silnik się męczy - może to brzmi śmiesznie, ale to się czuje. Jeśli czuje to człowiek, to tym bardziej w tyłek dostają mechanizmy mające za zadanie tłumienie drgań. Przyspieszać należy od punktu, w którym silnik wykazuje wigor. Mityczne możliwości diesla i równie mityczne 1900 rpm w 1.9 TDI nijak mają się do rzeczywistości. U mnie wskazówka w mieście nie schodzi poniżej 2000 rpm, bo nie lubię jeździć "martwym" samochodem bez możliwości przyspieszenia.
                                  W oszczędnej jeździe chodzi o to, żeby nie butować bez sensu gdy za chwilę trzeba hamować, czyli to aby jechać płynnie, wykorzystywać zgromadzoną energię, produkować jej tylko tyle ile potrzeba, a nie gaz-hamulec. Emeryckie ruszanie nie prowadzi do większych oszczędności, bo i tak samochód musi się rozpędzić - spalanie chwilowe jest mniejsze niż przy energicznym ruszaniu, ale trwa np. 25 sekund a nie 10. Samochód na małych obrotach można sobie toczyć po płaskiej drodze z jednostajną prędkością, a nie rozpędzać. Jestem zdania, że można jeździć ekonomicznie bez szkody dla dynamiki.

                                  M.
                                  666 4U

                                  Komentarz

                                  • abstinent
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4842
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #92
                                    dla mnie te 1900 to już coś można jechać z pedałem w dół, natomiast but to 2500
                                    a ważniejsze starać się nie lądować poniżej 1600 i nie ciskać na gaz z takich obrotów

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      #93
                                      Zamieszczone przez "natash
                                      Czyli minimum 2000 nie jest już szkodliwe dla dwumasy.
                                      będzie szkodliwe jak depniesz do oporu na 6 biegu
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • abstinent
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4842
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #94
                                        piramida dobrze prawi, właśnie się mi przypomniało, że im wyższy bieg tym deptać należny z wyższych obrotów

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #95
                                          Zamieszczone przez abstinent
                                          piramida dobrze prawi, właśnie się mi przypomniało, że im wyższy bieg tym deptać należny z wyższych obrotów
                                          no własnie, i to jest sedno sprawy jadąc powiedzmy na trzecim biegu możesz już spokojnie depnąć od około 1500 ale jadąc na szóstym deptaj tak od min 2500
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • abstinent
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4842
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #96
                                            piramida, jeśli chodzi o wolne przyśpieszenie to powiedzmy te 1500-1600( teoretycznie powinno się tak lądować) to jest ok
                                            "deptać" to chodziło mi o but w podłogę, to te 2300-2500 jest ok
                                            unikać jak ognia przyśpieszania z wolnych obrotów :szeroki_usmiech

                                            Komentarz

                                            • natash
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2599

                                              #97
                                              A jaki wpływ na dwumasę ma dojeżdżanie "na luzie" do skrzyżowań, pytam z ciekawości. W Mieście to i tak połowę drogi do pracy jadę w zakresie 1500 - 2500, bo nie rozgrzany, drugą połowę staram się jeździć w zakresie 2000 - 3000/3500, nieraz depnę do 4500 :diabelski_usmiech

                                              Komentarz

                                              • abstinent
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4842
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #98
                                                natash, na pewno lepiej niż na biegu, układ napędowy nie jest obciążony
                                                ostatnio więcej właśnie śmigam na luzie i spalanie wychodzi na to samo, jak nie mniej jednak
                                                i chodzi mi o jazdę z górki
                                                luz vs na bieg bez gazu

                                                Komentarz

                                                • dwaoka
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 927

                                                  #99
                                                  abstinent, nie martw się, odbijesz sobie na klockach
                                                  bkc+dsg

                                                  Komentarz

                                                  • abstinent
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 4842
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    zaraz zaraz
                                                    nic sobie na klockach nie odbiję bo i tak hamuje w końcowej fazie hamulcami jak jadę na biegu
                                                    a tu powolutku się toczę
                                                    i powoli hamuję
                                                    nie jet tak że jadę 50km/h i zaraz ostro hamuje
                                                    na biegu dalej jeżdżę, z tym że teraz ograniczam się do redukcji na 2-ke
                                                    jak kupiłem prawie dwa lata temu, to wszyscy, nawet ja sądziłem że za chwilę będę musiał zmienić klocki z tyłu
                                                    a ta chwila już trwa prawie 30tyś :diabelski_usmiech

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...